Nu ska jag berätta en sak för er:

Jag har jobbat på Hulta McDonald's i ca 4 år. Eller förlåt, menade SLITIT. Har under alla dessa år föreställt mig och fantiserat om den dagen då jag säger upp mig; det har varit allt från att kasta cheeseburgare i ansiktet på folk till att komma in och börja skälla ut de något högre uppsatta alternativt någon random kund som fan för all den plåga de förosakat mig på olika sätt.
Igår sa jag upp mig, eller rättare sagt bytte anställning från deltidsanställd till 0h-anställd vilket ungefär = jag blir inte schemalagd men finns fortfarande kvar på personallistan (antagligen är det så för att lednigen antingen är för lata eller för snåla för att anställa nya på det där jävla stället, där en förståndshandikappad kan sköta minst hälften av alla "uppgifter" man tilldelas) så om jag mot all förmodan skulle vilja jobba där senare så kan jag bara börja igen. I alla fall..
Min så kallade uppsägning blev inte så som jag fantiserat om. Jag kom in, så snygg och fabulous som jag FAKTISKT är, luktade gott samt sminkad med UTSLÄPPT HÅR. Gick in till min chef och sa lugnt och tydligt att jag behövde prata med honom om något viktigt. Lite senare kom han in till personalrummet och jag meddelade där anledningen till min vistelse. Han sa "ok" ungefär och sen var det bara att skriva under två papper och sen var det klart. Tog ca 20 minuter och under tiden kastades inga cheeseburgare eller vassa kommentarer. 

Vet inte om det var för att jag var tillräckligt nöjd med att bara kunna säg till typ alla som arbetade där igår att jag "HAR FÅTT JOBB I BARCELOOONAAAA!!!" eller om jag har mognat. För när allt var klart och jag var på väg därifrån hyste jag inte längre någon agg gentemot käre Donken som jag så länge gjort. Idag när jag jobbade kände jag till och med att jag kanske kommer sakna det på något konstigt sätt...





SKOJA!
Jag kommer föralltid hata det där stället och jag tänker ALDRIG bli en sådan loser som kommer krypandes tillbaka. Hellre dör jag.
Vilket jag antagligen kommer göra också eftersom OM EN FUCKING JÄVLA MÅNAD ÅKER JAG KLARA LINDBERG MOT ETT (i en månad) ENSAMT OCH NYTT LIV I BARCA! KOMMER HA DET SÅ JÄVLA GÖTT!!!! HA DET SÅ JÄVLA KUL I TRÅKBORRAN NU, JAG KOMMER INTE SAKNA DET AAAALLS!!!!!

Men jag kommer sakna mina vänner, puss på er.
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0