sexy times

HEJ.
Längesedan pga ingen uppkoppling osv osv men som sagt, vi lever och frodas. I kväll (bara för att ta ett exempel) ska vi till vad vi vana trogen brukar kalla "någon klubb typ", vilket helt enkelt innebär att vi INTE kommer sitta på någons lilla lilla rum men stora stora förhoppningar och lyckoönskningar om en bra kväll, utan att vi snarare chillar runt i vår stora 5:a tills klockan blir runt halv 2 och sedan glider ner på gatan, glider in i taxin och tillsist glider in på klubben. Väl där känns varken stress eller ångest av eftersom vi i så fall har ca 3000 andra klubbar att glida in på, om vi nu skulle orka åka taxi i typ två minuter till... Mmm-hm, så ser våra fyllehelger ut numera, delvis pga att vi INTE JOBBAR ALLS lör-sön och därför inte behöver oroa oss för att komma bakis till jobbet dagen efter vilket var ett någorlunda stort problem förut.

Det enda problemet som vi möjligtvis har är att vi saknar alla våra fina vänner och att om vi fick önska, så skulle vi ta med dem ut varje gång.

Puss K

Hola los amigos!

Vi lever, och har det helt underbart! Barcelona är en helt fantastisk stad. Allt har än så länge gått ungefär som planerat. Vi har fått en jättefin lägenhet på 100 (!) kvadratmeter med tre balkonger, högt i tak och fullt möblerad. Dock var den sjukt smutsig när vi fick den, vilket gjorde att vi var tvugna att storstäda hela lägenheten det första vi gjorde, men nu är den relativt rent i alla fall. Dessutom är lite grejer trasiga och internet funkar ej, just nu är vi inne på någon "Thompsons" olåsta uppkoppling som endast tycks fungera på balkongerna. Igår var första dagen på jobbet, vilket verkar helt ok, har dock mest haft information än så länge. Annars är det asbra här, var på någon indieklubb i lördags och imorgon ska vi upptäcka strandklubbarna! Har tagit en del bilder osv som jag ska lägga upp lite senare tänkte jag, nu ska vi ner till la playa så att säga, puss!

/A

http://open.spotify.com/track/6NskuBQMVEjf3GRlfUjha5

Tja tja bloglovers!

Dagens dejter har varit mycket vemodiga och trevliga. Älskar för övrigt Fannys hund, Morrgan, varsågoda för informationen. Kommer sakna Annelie så himla mycket, hoppas verkligen hon kör en mig-i-reverse och kommer ner på riktigt.

Satt och lyssnade på B&S på bussen på vägen hem. Fick väldigt starka flashbacks från Glasgow; konserten, Mathilda och Amanda, Blue Sky Hostel, ABC, Guy osvosv. Vill tillbaka dit någon dag, gärna då det inte är typ -10 och 5 m snö.

/K

FÖR ÖVRIGT

håller jag också på att packa men för mig går det riktigt bra, JAG ÄR NÄMLIGEN TÄMLIGEN KLAR.
Fanny smsa precis och sa att hon bjuder på home-cooked-meal istället, gött! 
Ska också träffa fina Annelie iquell och hon ska bjuda på vin. Aaaah, livets goda studer innan man åker ifrån de älskade.
/K

we don't waste no precious time

Packar, och fyfa-an vad tråkigt det är. Hatar att packa!! *skilsmässobarn* Men snart är jag åtminstone klar, tror jag(??). Trots att jag skrivit en packningslista har jag ständig ångest över att jag eventullt glömma något extremt viktigt. Upptäckte precis att jag glömt alla fina bikinis på Dyrön t ex, vilket betyder att jag får slänga med någon gammal, ful och förmodligen alldeles för liten. Fuck. Jag som vill entra Barcelona-beachen med bravur! Fattar för övrigt inte att detta om 2 dygn kommer vara min vardag och verklighet:



Dvs strand, hav och värme (och bränna heheh)<3<3 Kan förövrigt meddela om att tempraturen i Barcelona just nu är ca 30 grader och att vår lägenhet är belägen ungefär 3 km från stranden :) Det är lite annat än den dagliga regnmisären här i Borås det!!

/A

HEJHEJ!

Kan sakna min gamla frisyr då och då. Speciellt när jag ser att en snygg person precis bytt till en liknande. Page med lugg, gosh sistah. Snyggaste frisyren ever, utan tvivel.


Sitter och lyssnar på Amy vinhus medan jag äter ett vad jag tror för gammalt ägg. Konstigt att hon är död ändå.. Amy alltså, inte ägget. *kul chey*

Snart kommer les flatmatets hit, vet inte riktigt varför men antar att de behöver en sån där försäkringskassan-blankett. Senare i dag, eftersom ni kära bloggläsare så väldigt gärna vill veta, ska jag fika med Fanny. För er som inte vet satte jag ihop mitt PA huvudsakligen med henne, hon gick alltså i min klass. Bortsett från det är hon världens sötaste och jag blir då världens dummaste eftersom jag inte ordnat date med henne på hela sommaren. Senaste vi sågs, skojar inte, var på studenten ***cut***. Men men, jag är väl också sämst i världen på ca allt :). 

Puss på er, beerlovers!







skoja..





inte.
/K

för vi lever alla med känslan att falla, och vid tomhetens botten står vi på toppen

All denna, något försenade, hype kring "Vart jag än i världen vänder" får mig att tänka på Den svenska björnstammens spelning på Kårhuset i vintras. Var vi och kanske 30 personer där, någon gång i november. Jävlar vad mycket fler folk det hade varit där idag! Men låten är skön, preics som en del av deras andra. Var i alla fall en sjuk kul spelning, trots att de körde playback och var allmänt otaggade. Minns att Anton blev mycket upprörd när han märkte detta och ställde sig utanför i kylan i protest hela spelningen, haha<3 Kommer även ihåg att Emma hade övat in alla låttexter inför denna spelning och att alla var mycket imponerade av detta på förfesten...


Nä, kanske dags att chilla lite med nostalgin nu.

/A

<3





Käkade sushi på Eest med dessa fina damer idag! Det har blivit lite av en tradition att jag och Emma äter sushi där lite då och då, eftersom vi åtminstone innan var några av de få i vår vänkrets som gillar denna utsökta maträtt. Idag hänkade Liza också, fats hon åt mest thai. Var som alltid sjukt gott och mysigt, men idag även lite sorgligt.

Ikväll ska jag ut och äta på restaurang med min kära far, och ikväll mysa med några andra fina flickor!

/A

man måste dö några gånger innan man kan leva

Happ, nu börjar avskedsveckan. Och fyfan vad jobbigt det är att säga hejdå till människor man tycker om. Började ju i lördags, som slutade med lite tårar på Wiser's. Men eftersom vi inte åker förrän på fredag vill man ju hinna träffa alla nära vänner en gång till och säga hejdå på riktigt. Sedan är det släktingar, mitt ex, le summer romance och inte minst min familj(!) jag ska hinna träffa innan dess. Har planerat in ca 3 hejdå-möten per dag fram tills vi åker, och då ska jag dessutom hinna jobba två pass. Sedan måste börja packa snart med?! Ahhh, börjar få resfeber nu. Inte så konstigt med tanke på att jag aldrig varit borta längre än tre veckor hemifrån. Nu hoppas jag på att det blir åtminstone 4 månader om allt går bra... Men fan vad skönt det ska bli att ÄNTLIGEN komma iväg!!

Uppmanar för övrigt alla mina vänner göra som jag och skaffa skype - om ni inte redan har det. I så fall kan ni adda mig direkt, heter agnes.hedin1 i brist på fantasi och andra valmöjligheter eheh. Puss!

/A

avskedsfest

Igår var sista lördagen i Borås, och det firade vi med fet avskedsförfest hemma hos Klara! Kom dock en timme försent, då min kära mormor hade 65-årskalas hemma hos mig. Käkade asgod mat, drack lite vin och begav mig till Klara vid halv nio där världens finaste vänner väntade. Var ca 25 personer där och alla var jättepepp, inte minst jag. Insåg verkligen hur mycket jag kommer sakna alla, även de man kanske mest hänger med när man är ute.















Vid halv tolv begav vi oss ner till stan, det skulle ju trots allt bli den sista utekvällen i borre på ett - förhoppningsvis -  jävla bra tag. Besökte Franks, Vimmel och Wiser's, och det blev en trevlig utekväll. Mer eller mindre som det alltid blir i Borås. Efter Wiser's drog vi ihop ett gäng på kanske 10 pers och drog tillbaka till Klara på efterfest. Kan ju säga att jag är sjukt jävla astrött idag, men det var det värt! Mycket bra sista kväll, fan vad fina vänner jag har.

/A

thursday

Har inte hunnit blogga då jag jobbat fett mycket senaste tiden, men här kommer några pix från i torsdags! Drog ner till Rebecka och drack vin efter jobbet, för att sedan dra ner mot stan tillsammans med flickorna som också var där. Begav oss till Wiser's, efter att ha skådat kön a la Ullared utanför x&y, där vi träffade bland annat Anton och Lucas. Efter någon timme drog jag, Klara och Anton dock till x&y i alla fall eftersom kön hade försvunnit. Drack drickar, dansade loss på hyllan (till skillnad från alla andra), ställde upp på (vad som förmodligen blev världens fulaste) vimmelbild och träffade en gammal vän som uppenbarligen drabbats storhetsvansinne(!).





Kul kväll allt som allt! Nu ska jag svida om och göra mig redo för sista utekvällen i Borås på förhoppningsvis mycket länge.

/A

It's gonna hit you like a big wave

KOMMER ATT SAKNA MIN MAMMA!
Ville bara att alla skulle veta det, hon är bäst!
/K

blondie

Cha cha bloggy! Idag har jag blivit blondare och betydligt mer korthårig, känns fett bra! Var som alltid hos Iman på b2, då han är det enda frisören jag litar pga av min mycket dåliga erfarenhet av denna arbetsgrupp. Som alltid dömde han ut mitt hår som en smärre katastrof och som vanligt räddade han situationen, idag genom att kapa 10 cm och trolla bort min råttfärgade hårbotten. Mycket nöjd!



/A

HEJHEJ!

Nu är en bra tid i mitt liv.
Därför har jag gjort en liten spellista med låtar som påminner mig om just det.
Den kommer säkert bli mycket längre så småningom. Enjoy!
tsFiuq on Make A Gif, Animated Gifs
/K

dom där jag kommer från

Nuuu har jag kirrat flygbiljett utan retur (!) till Barcelona, och det känns faktiskt helt fantastiskt. Nästa fredag bär det av och jag har ungefär 1000 saker att fixa innan dess. Att fundera ut hur jag ska kunna packa ner mitt liv i ett bagage på 20 kg, till exempel.. Men det får gå! Idag har jag även betat av ett av få kvarstående arbetspass på jobbet, samt fikat på viskan med en mycket efterlängtad Mimmi! Vågar inte tänka på hur mycket jag kommer sakna alla efter några månader när man saknar många man tycker om redan, fast man bor i samma stad. Och i samma land, inte minst.  Förutom mina älskade medresenärer har jag ju de senaste åren även haft turen att ha världens finaste vänner vid min sida, på allt från...


parkhäng,

promenader,

konserter,

festivaler,

resor,

förfester,

raster,

utekvällar i gbg,

way out west-dagar (08, 09, 10),

julbak,

nyårsfiranden,

vinkvällar,

hemmafester,

sthlms-resor,

studiebesök,

maskerader,

och födelsedagsfiranden...

...till otaliga fikor och myskvällar. Tack för att ni gjort de här åren så bra och underbara som de på många vis varit (och inte så hemska som de kunde ha blivit!). Ni är finast, allihop.

/A

lördag

Började hemma hos Rebecka med några fina, så som Annelie som nu är hemma från London för gott!





Sedan drog vi till Wiser's, och sedan en sväng till Vimmel. Och det var ju ett misstag, för det där stället har ju verkligen gått ner sig totalt? Att personalen är creepy och musiken kass är visserligen inget nytt, men innan hängde det ju åtminstone nice folk där. Nu tycks stället ha blivit erövrat av wt-offer, vilket gjorde att vi i stort sett vände i dörren och drog tillbaka till Wiser's och drack lite mer öl.





Och sedan hamnade vi på efterfest hemma hos Oskar och David (som dock var i N.Y), som bor i finaste lägenheten. Drack folköl, kollade på dåliga youtube-klipp och hade skittrevligt hela natten. Men tveksamt om det kändes värt det dagen efter alltså. Efterfester i all ära, då jag resonerar på det vis att det alltid blir roligare än att gå hem och sova - åtminstone om man ändå inte ska göra något annat än att ligga i soffan dagen efter. Men så kass jag mådde igår, det var fan inte ok. Inte för att detta är något jag egentligen behöver fundera vidare på, då jag bara har en ynka utekväll kvar i borås!! Om mindre än 2 veckor flyttar jag till Barca (börjar utbildning där direkt istället för i Köpenhamn) och då är efterfester ett minne blott. Hej utekvällar som slutar 8 på dansgolvet säger jag bara!!

/A

sleep the clock around

Så. Jävla. Trött. Känner mig helt avdomnad, vilket i och för sig inte så konstigt med tanke på att jag sovit ca 4 h på två dygn. Har drabbats av någon form av sömnproblem senaste veckan (?) vilket gjorde att jag inte kunde somna alls i fredags och bara sov några timmar i natt. Något som visserligen berodde på att vi efterfestade ungefär till klockan 6, vilket kanske inte var helt värt trots att jag hade väldigt trevligt. Tog massa bilder som jag tänkte lägga upp när jag orkar, men såhär såg jag ut i innan jag drog ut igår i alla fall:



Hade på mig mitt senaste inköp från weekday. Sjukt nice med ryggurringning, något som jag förövrigt känner mig mycket mer bekväm i än vanlig. I alla fall. Nu ska jag ta en promenad till city för att köpa godis, för att sedan lägga mig i soffan framför tv:n (läs: gossip girl) och därefter sova ca ett halvt dygnt för att kompensera senaste dagarnas frivilliga och ofrivilliga sömnbrist.

/A

Romantisk dejt




..med mig själv!! Färska räkor, cider, ostbricka, tända ljus, naturgodis och Gossip girl som enda sällskap. Och det är inte helt fel alltså! Slutade jobbet halv nio idag och insåg då att jag var för trött för att åka ner till stan (eftersom jag börjar 7 imorgon) och att jag dessutom är helt ensam hemma. Och då får man väl göra det bästa av situtionen, inte sant? Kände mig som en 75-årig änka när jag plockade ihop "lite gott" för 1, men nu känner jag mer som Blondinbella som jämt snackar om sin "välbehövda egentid"... Hahaha gud, vet inte vad som är värst. MEN, jag har det fan riktigt mysigt! Helt själv, en fredagkväll. Kanske inte är så jävla needy trots allt?

/A

*internt* *bloggers only* *indie*

HAHA åh, älskar dig Agnes Hedin eftersom jag blir så påmind om dig och allt vad du innebär när jag loggar in på denna bloggen, lösenordet <3<3<3

I break horses

(älskar er andra också så klart)


Mitt sk yrke gör mig verkligen till jordens största misantrop, hur kan folk vara så tröga? Så jävla glad att jag slipper det, PÅ SÖNDAG ÄR DET SISTA DAGEN! 5 TIMMAR SEN ÄR JAG FRIIIIIII!!!!!!
Nu ska jag ät så mkt glass att min hjärna fryser till is.

/K

*borderline*



Denna bilden sammanfattar mitt, Daniel och Hannas humör och sinnesstämning idag ganska bra :) Alltså, frustrationen... Vad har vi gjort för att förtjäna massa motgångar hela tiden?! HA?! Kan inte något gå smidigt och lätt för en gång skull? Fuck Köpenhamn, och fuck min jävla hals som inte slutar göra ont. Imorgon ska jag ringa arga samtal, äta sushi och jobba. Så ja, tack och lov för sushin.

/A

RSS 2.0