peace and love

Om två veckor åker jag till P&L och jag är så jävla pepp!! Artister som jag mest ser framemot att se är: Dylan, Strokes, M.I.A, Lykke li, Paolo Nutini, Bob hund, Teddybears, I blame coco, Serenades, Timbuktu och Daniel Adams-Ray (SKOJA!). Förutom dessa är det ca 10 ytterligare band jag gärna skulle vilja se och känner därför lite oro över att inte hinna se alla dessa alt. behöva se dem ensam. (Något som jag hänt förut, och som visserligen är ok med rätt mängd alkohol i kroppen). Men oavsett om jag behöver ensamdansa till varenda band så är jag övertygad om att P&L kommer att bli bäst, vilket delvis är en övertygelse som grundar i mina tidigare erfaranheter av denna festival. Snart är det exakt två år sedan vi där sist och ungefär såhär såg det ut ur Lizas engångskamera:




Resultat av bakfylla, sömnbrist och 35-gradig värme.


Jag såg Babyshambles, Pete och Carl (bilden ovan) för första gången och jag har nog aldrig varit lyckligare än då. Carl Barat är förövrigt fortfarande den snyggaste och coolaste mannen jag vet.


Klara röker en jolle! Närå, skenet bedrar - hon är bara ovan :)


Parken! Minns att brandlarmet sattes igång efter ca två låtar dock och alla fick utrymma konsertältet. Lite opepp.


Ser helt skev ut här, men bjuder på den!! Klara är skitsnygg as always.


Liza fyllde år och stötte på Drew och Mick i Babyshambles under de fem minuterna (!) som jag var på toaletten. Tror jag aldrig varit så bitter och frustrerad som jag var efteråt. Kunde inte ens vara glad för Lizas skull trots att det var hennes födelsedag.



Jag var nykär i Andy och som köpte sin biljett för 3500 för att kunna hänga med. Finaste första kärleken btw.


Vi hade en usel och söndersprängd bandare såklart - något som vi förövrigt måste fixa snart görlz! Minns att vi (eller var det våra grannar?) spelade Nationalteatern på repeat. Har inte kunnat lyssna på denna sedan dess.



Underbart väder, sjuk line-up, superkär och med bästa vännerna. Årets P&L lär visserligen bli mycket annorlunda på både gott och ont (singel på festival kommer bli fett kul), men om det blir lika lyckat som för två år sedan kan jag inte vara annat än nöjd.

/A

Kommentarer
Postat av: Anonym

är så jävla pepp!!!!!

2011-06-14 @ 23:35:17
URL: http://wesweatblood.blogg.se/
Postat av: Anonym

så jäävla peppad!!!

2011-06-15 @ 00:01:12
URL: http://jamesinblack.blogg.se/
Postat av: Klara

vaddå ovan?!?!? jag stoppar den i munnen!

2011-06-15 @ 20:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0