"Vadå, jag bryr mig inte! Känns ju bara löjligt att slösa energi på att störa sig på en sån sak!"

Har aldrig fattat grejen med att vissa gillar en viss musikgenre bara för att det är "coolt"? Att aldrig ha upplevt musik som den faktiskt är är ju bara tragiskt..
Att älska musik är att gråta, skratta, svettas, dunka, knulla, springa, dansa, strida, gå i takt till den, t ex genom livespelningar, konserter, festivaler, klubbar, hemmafester, enmansfester osv osv. Givetvis genom kvällar framför datorn också men det känns inte lika optimalt kanske..

Människor får lyssna på vad de vill ofc men det är INTE okej att kalla sig för musikälskare om man bara tycker att EN musikgenre är lyssningsvärd och genialisk. Det tycker inte jag i alla fall (och dessutom underbygger det faktum att alla musikgenren influerar varandra mitt argument).

Ni då (posers..) som tror att ni kan så jääävla mycket om musik och som tror ni har upplevt den på alla möjliga rätta sätt, VAD lyssnar ni på? Hur många livespelningar har ni vart på? Hur många klubbar har ni egentligen dansat er svettiga på? Hur mycket kretsar det ni gör dagligen kring musik? HUR MYCKET PENGAR LÄGGER NI NER PÅ MUSIK, JAG BARA UNDRAR? (med tanke på att dagens stackars indiemusiker praktiskt taget är luspanka)

Förresten sa jag aldrig att JAG SJÄLV kan så jääävla mycket om musik, om ni nu sitter och mumlar det för er själva, stör mig bara på folk som så energiskt måste försöka bevisa det hela tiden.

(och som kastar ut folk från fester bara för att de lyssnar på något annat, haha wtf bitch?)

/K

Kommentarer
Postat av: hanna

<3

2011-05-18 @ 14:11:59
URL: http://tiinydancer.blogg.se/
Postat av: Nöjesportalen

Låt dig teleporteras till nätets roligaste hörn!

2011-05-18 @ 14:37:37
URL: http://nojesportalen.blogg.se/
Postat av: Klara

hahahaha HÅLLER MED DIG !!! (ber ännu en gång om ursäkt å min brors vägnar, han skämdes ögonen ur sig när jag dagen efter berättade för honom vad han gjort i sin fylleyra) Han är en musicfascist.

2011-05-23 @ 16:32:59
URL: http://klarsson.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0