varken pepp eller depp

Eftersom det är söndag ska jag som vanligt dö pluggdöden hela kvällen, men eftersom det förmodligen är det den sista söndagen ever som det händer så känns det helt ok!! Idag har jag för övrigt gjort följande: lagat ceasarsallad, pluggat, sprungit (läs: gått) bort lite ångest samt facebookat. Givande dag med andra ord! Inte. Dock har jag mitt i all denna tristess dragit ihop en liten spellista som passar bra till regniga och ensamma misärkvällar som dessa. (Dvs kvällar då man sitter timmar framför datorn för att "plugga", varav effektiv pluggtid egentligen är ca 10% och effektiv fb-tid ca 90%.) Så HÄR kommer i alla fall lite lättlyssnad, harmonisk stämningsmusik som varken är för pepp (inte ok att bli ölsugen när man måste plugga) eller för depp, då sådan musik leder till självömkan och gråt. För även om det kan vara skönt att tycka synd om sig själv och snyfta i takt till No time for us ibland, får sådant vänta när man drunknar i inlämningar :))


PS. Om ni undrar varför jag heter det mycket suspekta användarnamnet "Suggan" på spotify är det för att jag, i brist på premium, snyltar på min styvpappas konto för tillfället, som tydligen kallades detta på gymnasiet (ok??). Men inom en snar framtid ska jag naturligtvis börja BETALA FÖR MUSIK och sponsra alla fattiga indiekidz. DS.

/a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0