varsågod - världens längsta uppdatering!

De senaste veckorna har gått i ultrarapid och varit väldigt intensiva, på ett så bra sätt det kan vara. Och det är därför är vi inte varit särskilt aktiva här som ni märker. Men jag tänkte nu, när jag gått hem tidigare från jobbet pga av trötthet göra en liten uppdatering om hur livet leker här nere i Barca! För det gör det verkligen. Barcelona är en helt fantastisk stad på alla vis, och jag har aldrig känt mig så tillfreds med tillvaron som jag gjort sedan jag kom hit. Fram tills förra veckan kunde vi hänga på stranden, men nu börjar det bli svalare (som kallast kommer det dock bli 10-15+). Därför har vi nu har nu istället börjat utforska stadens secondhand-utbud (som dani gav 13/10) och ska i helgen försöka besöka lite kulturella sevärdigheter. Något som vi dock minst sagt börjat utforska är nattlivet! Sedan vi kom hit har vi varit ute minst tre ggr/veckan och besökt allt från små indieklubbar till schtekiga ställen med dresscode till enorma, varhusliknande klubbar varje kväll tar in flera tusen personer. Här finns verkligen allt i alla genrar och det är få ställen som stänger innan 7 på morgonen. Sedan kan jag dessutom inflika att utbudet av snyggingar här även är det är mycket bra, det vimlar exempelvis av snygga skejtkillar a la Lords of dogtown, vilket framför allt jag och Hanna anser mycket attraktivt. Dock kan det vara lite problematiskt med kommunikationen i fall snyggingen i fråga är katalan, då dessa generellt sett inte är särskilt bra på engelska - och mina spanskakunskaper är inte är något att skryta med (trots att de borde vara det, då jag läst spanska i 6 år).

Det enda som egentligen är mindre fett här nere är jobbet. Vissa dagar, när man säljer dåligt, känns det faktiskt jävligt jobbigt att vara där.  Men när man säljer ok eller bra, så är det rätt soft - främst för att vi jobbar med sköna människor och har bra arbetstider (14-21, mån-fre). Funderar därför för att söka nytt jobb längre fram, men än så länge funkar det. Något som även för tillfället är mindre nice är även vår lägenhet, som egentligen är världens finaste, håller på att förfalla. Gasen är sedan några dagar tillbaka slut vilket gör att vi inte längre kan laga mat utan får micra det vi vill ha varmt. Dessutom har vi inte orkar städa på några veckor, vilket gör att vi går med skor inomhus numera för att det är så smutsigt. Detta ska vi dock försöka ta tag i ikväll, tror jag. Något annat som vi även borde ta tag i är våra matvanor. Sedan vi har kommit ner hit har vår kost endast bestått av följande: Pasta (med tomatsås/pesto), mackor och yoghurt, sushi, pizza och linssoppa. That's it. Att vårt alkohol, cocacola och cigarett-intag ökat markant här nere gör ju inte direkt heller saken bättre. Trots detta är vi underligt nog mer ångestfria än någonsin, främst pga av medvetenheten att vi äntligen kan leva livet fullt ut och precis som vi själva vill, utan några som helst förpliktelser. Och det är väl så livet det ska vara när man är ung, dum och bara 19 år.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0